جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۷:۱۷

تغییرات اساسی در ساختار هجدهمین همایش صنایع دریایی

باشگاه خبری فراساحل: دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران می‎گوید که ساختار همایش هجدهم نسبت به سال‌های گذشته چند تغییر اساسی داشته است. دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش 15 مرداد به پایان رسید، گفت: در کل 400 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ارزیابی آنها از فروردین ماه امسال به تدریج آغاز شده است. به گزاش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، دکتر سعید مظاهری با بیان اینکه بیش از 30 درصد از مقالات ارزیابی نهایی شده‎اند گفت: پس از بررسی همه مقاله‎های ارسال شده نتایج نهایی به ارسال‎کنندگان اعلام خواهد شد. همچنین ارائه شفاهی مقالات در همایش امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است تا صاحبان مقاله بتوانند از نظرات کارشناسی مخاطبان استفاده کنند.


وی اظهار کرد: تعداد مقالات ارسال شده نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته اما ساختار خود همایش نسبت به سال‌های گذشته چند تغییر اساسی داشته است که مهم‌ترین آنها افزوده شدن محور نفت و گاز دریایی به همایش است زیرا با توجه به حوزه فراساحل و اقتصاد این حوزه در ساختار برگزاری همایش یک بازنگری اساسی و مناسب انجام شد و در پی آن حوزه نفت و گاز دریایی به دلیل نیاز کشور به این حوزه به همایش افزوده شد تا این رویداد بیش از پیش بتواند در فعالیت‌های دریایی، نمود داشته باشد.


مظاهری ادامه داد: یکی دیگر از تغییرات عمده در برگزاری این همایش، نحوه برگزاری کارگاه‎های آموزشی است زیرا امسال با توجه به محورهای همایش، کارگاه‌های آموزشی را به دو دسته عمده تقسیم کرده‎ایم که نخستین گروه مربوط به شرکت‎های فناورانه بین‌المللی جهت انتقال آخرین تکنولوژی‌های صنایع دریایی به ایران است ، به همین جهت اگر موضوعی برای ارائه در کارگاه‎ها به تایید کمیته اجرایی همایش برسد می‎توانیم با اجرای آن کارگاه به آخرین تغییرات حوزه فناوری دریایی دست یابیم.


وی درباره کارگاه‎های گروه دوم خاطرنشان کرد:در کارگاه‎های گروه دوم دستاوردهای شرکت‎ها و متخصصان ایرانی معرفی می‎شود که درکل، کارگاه‎های آموزشی در هجدهمین همایش با برنامه‎ریزی بهتری نسبت به سال‎های گذشته برگزار خواهد شد. دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران افزود:خوشبختانه تاکنون بیش از 80 درصد از کارگاه‎های آموزشی تکمیل شده و حضور شرکت‎کنندگان و متخصصان خارجی در این کارگاه‎ها قطعی شده است که به زودی برنامه آن روی سایت همایش درج می‎شود.


وی با اشاره به اینکه از متخصصان استرالیا دعوت کرده‎ایم تا در کارگاه‎های آموزشی سخنرانی داشته باشند، تاکید کرد: یکی از اولویت‎های ما در این همایش استفاده از متخصصان و تجارب آنها در به کارگیری انرژی‎های تجدیدپذیر دریایی در حوزه انرژی باد، انرژی جزر و مد، انرژی موج و... است تا بتوانیم از آن برای تولید برق مناطق ساحلی استفاده کنیم. مظاهری افزود: زیرا در حوزه زمینه انرژی‎های تجدیدپذیر دریایی در ایران طرح‎های تحقیقاتی و مطالعاتی خوبی انجام شده اما هنوز کار عملی صورت نگرفته است.


به گفته این عضو انجمن مهندسی دریایی؛ برای بررسی خوردگی‎های سازه‎های دریایی و چگونگی استفاده بهینه از آنها و مدیریت خوردگی نیز در این همایش کارگاه آموزشی مهمی داریم. وی افزود: همچنین شرکت نفت، در حوزه صنایع فراساحل نفت و گاز کارگاهی را تهیه دیده است که در آن مدیران، متخصصان و صنعتگران نفتی برنامه‎ها و نیازهای خود را اعلام خواهند کرد تا نیاز آتی کشور در این حوزه شناسایی و اعلام شود.


ثبت رکورد بی‎سابقه حضور شرکت‎های خارجی در همایش صنایع دریایی ایران
مظاهری یادآور شد: تاکنون بیش از 4500 متر از فضای نمایشگاهی توسط شرکت‎های داخلی و شرکت‎های خارجی از کشورهایی مانند هلند، استرالیا، چین، نروژ، کره جنوبی، روسیه و... تعیین تکلیف شده است و هر کدام از غرفه‎ها در طرح جاگیری شرکت‎ها در نمایشگاه به نام آن شرکت ثبت شده است. وی با اشاره به اینکه در همایش امسال حضور خارجی‎ها پررنگ‎تر از سال‎های گذشته است، اظهار کرد: تاکنون 90 شرکت خارجی در نمایشگاه هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران غرفه گرفته‎اند که موجب ثبت رکورد بی‎سابقه‎ای در این زمینه شد.


دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران درباره خروجی همایش گفت: برای خروجی همایش باید صبر کنیم تا همایش برگزار شود و پس از آن دستاوردهای همایش را ارزیابی کنیم همچنین سعی بر آن داریم تا ساختار علمی همایش را ساماندهی کرده و مقاله‎ها را کاملا دسته بندی و تکنولوژی‎های به‌روز را به کشور منتقل کنیم بتوانیم دستاورد بهتری نسبت به سال‎های قبل داشته، نمود آن را در صنایع دریایی شاهد باشیم و نتایج مثبت روبه رشد را به دست آوریم.


وی با اشاره به اینکه نگاه انجمن مهندسی دریایی ایران از آغاز به تولید داخل بوده است، اظهار کرد: به همین منظور برای بهره‎مندی از تکنولوژی خارجی کارگاه‎های آموزشی را در همایش صنایع دریایی ایجاد کردیم و از شرکت‎های داخلی درخواست داریم تا جایی که می‎توانند حضور خود را در این کارگاه‌ها افزایش دهند زیرا ارزان‌ترین راه انتقال تکنولوژی به کشور همین برگزاری کارگاه‎های آموزشی و دعوت از متخصصان خارجی برای تبادل اطلاعات بین شرکت‎های داخلی و شرکت‎های خارجی است.


نشست مشترک انجمن مهندسی دریایی هلند و ایران در همایش صنایع دریایی
مظاهری با اشاره به اینکه یکی از بهترین رویدادهای امسال نشست مشترک سه ساعته صاحبان صنایع ایران و هلند است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که تیم متنوعی از هلند برای شرکت در این همایش و نمایشگاه به ایران خواهد آمد در روز دوم همایش، یک نشست سه ساعته بین صاحبان صنایع دو طرف شکل خواهد گرفت که می‎تواند آغاز خوبی برای همکاری‎ها و انتقال تکنولوژی به ایران باشد. وی افزود: در این نشست، ایران و هلند دستاوردهای دریایی خود را معرفی خواهند کرد، همچنین هلند با معرفی فناوری‎های دریایی خود اعلام خواهد کرد که در کدامیک از فناوری‎ها قادر است با ایران همکاری و مشارکت داشته باشد، البته در انتهای جلسه بحث و تبادل نظر، دو طرف نقاط مشترک خود را برای همکاری شناسایی خواهند کرد.


برگزاری سمینار اقیانوس شناسی یک روز قبل از همایش
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران تصریح کرد: یک روز قبل از برگزاری همایش، سمیناری با نام اقیانوس شناسی و با حضور موسسه تحقیقاتی روسیه و همه استفاده‌کنندگان از شناورهای تحقیقاتی مانند پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی، موسسسه نقشه برداری و حتی شرکت‎های نفتی و گازی دریایی مانند شرکت نفت خزر حضور خواهند یافت. وی افزود: امیدواریم این سمینار یک روزه نیز به دستاوردهای مشترک خوبی با روسیه در زمینه صنایع دریایی به خصوص صنعت نفت و گاز دریایی بینجامد البته به دلیل خاص بودن مخاطبان این سمینار، برنامه آن هنوز روی سایت همایش قرار نگرفته است اما به زودی در سایت آن  اعلام خواهد شد. به گزارش مارین تایمز، هجدهمین همایش صنایع دریایی در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۵ تا ۳۰ مهر ۱۳۹۵ توسط انجمن مهندسی دریایی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود.



  کد خبر : 2102
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :